Hand en toetsenbord

De luie makelaar met de slimme website

Toen ze een succesvolle zakenman vroegen naar het geheim van z’n succes zei hij twee woorden: lui en slim.

Ik vatte het op als slim nadenken over je (klant) processen en daarna zoveel mogelijk onderdelen daarvan repeteren en automatiseren.

Lui en slim

Hoe projecteer je nu lui en slim in combinatie met je eigen website en je nieuwsbrief?

De slimheid zit hem in de uitnodigingen op je eigen website om de bezoeker kennis te laten maken met je nieuwsbrief en deze te verleiden om zich aan te melden.

De luiheid zit hem in het feit dat na aanmelding op de nieuwsbrief de klant min of meer automatisch in contact blijft met je organisatie. Elke keer dat de nieuwsbrief wordt verzonden ziet 100% van de nieuwsbriefontvangers je naam. Dit is goed voor de merkbeleving en de Top of Mind positie van jou als makelaar! Vergelijk het maar met een tuinbord of etalage.

Hier éénmaal goed over nadenken (slim) kost wat tijd, maar nadien gaat het automatisch (lui).

Interactie is het toverwoord

Graag wil ik met je delen hoe ik deze interactie tussen website en nieuwsbrief aan zou pakken:

  1. In het menu van de website staan normaliter de items ‘Home’, ‘Aanbod’, ‘Wie zijn wij’, ‘Contact’ etc. Voeg hier ook het menu-item ‘Nieuwsbrief’ aan toe. Voordeel hiervan is, dat op iedere pagina van je website de aanmeldmogelijkheid voor de nieuwsbrief nu voor handen is.
  2. Op iedere pagina van je website een extra Call to Action button plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan:
    • Pagina met woningaanbod > Button “Waar wil jij wonen?”
    • Pagina met nieuwbouw aanbod > “Op de hoogte blijven?”
    • Pagina met juridische informatie > ”Hoe zit het precies?”
    • Home pagina > Wat gebeurt er in …………… (jouw woonplaats)

Bovengenoemde knoppen zijn gelinkt met de URL van laatste actuele nieuwsbrief. Iedere consument die nu voor het eerst deze nieuwsbrief op zijn scherm ziet kan zich binnen diezelfde nieuwsbrief aanmelden.

Sparen en vergaren

Daarnaast zijn er nog andere manieren om e-mailadressen te verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan:

  1. Een prijsvraag uitzetten via je website, Twitter en Facebook. Bijvoorbeeld “Maak de mooiste herfstfoto” en geef entreekaarten voor een WinterFair of iets dergelijks weg.
  2. Geef via je website een “White paper” weg met 10 Tips over het optimaal presenteren van een woning. Na het invullen van het e-mail adres worden de tips gemaild.

Vraag altijd op enigerlei wijze om toestemming voor het versturen van de nieuwsbrief.

Als laatste kan er op je website een aanmeldformulier voor de nieuwsbrief worden geplaatst. Je websitebouwer weet hier wel raad mee. De klant kan zich dan met dit formulier direct aanmelden.

Heb jij nog geen nieuwsbrief? MakelMail voorziet makelaars maandelijks van kant en klare nieuwsbrieven welke zij (eventueel aangepast met lokale content) naar hun klanten kunnen mailen.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Ik nodig je uit om te reageren.
Delen is vermenigvuldigen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *